Hoe kan jouw ademhaling jou helpen?

Lees onder elk kopje hoe een Bewust Verbonden Ademsessie jou kan helpen. 

Twijfel je of een ademsessie je kan helpen? Stuur me een berichtje. Als ik inschat dat ik je niet kan helpen, zal ik het je eerlijk laten weten.

Je loopt vast of staat voor een (grote) keuze

Created with Sketch.

Deep down weet jij wat je moet doen. Niemand behalve jij kan bepalen wat het is dat jij moet gaan doen. Met bepaalde ademhalingstechnieken kan je meer in contact komen met je gevoel, wat jou gidst in de keuzes die je maakt in je leven.

Je ervaart stress of angst

Created with Sketch.

Door diep naar de buik te ademen kan je spanning en angst loslaten.

Je ervaart slaapproblemen

Created with Sketch.

De ademhalingstechniek die ik begeleid, helpt om de geest te kalmeren en het lichaam te ontspannen.

Je ervaart lichamelijke pijn

Created with Sketch.

Een ademsessie helpt om pijn te verminderen en de algehele kwaliteit van leven te verbeteren voor mensen met chronische pijn. Het helpt namelijk om de spieren te ontspannen en de bloedstroom te verbeteren. 

Je bent aan het herstellen van trauma

Created with Sketch.

 

Een ademsessie kan helpen om te ontspannen en om je meer verbonden te voelen met het lichaam, wat kan helpen bij het verwerken van traumatische ervaringen. 

Je bent aan het herstellen van een burn-out

Created with Sketch.

  

Bij een burn-out kun je gestrest raken van "kleine dingen". Je stelt je niet aan en het heeft helemaal niets met mindset te maken. Je hebt gewoon gedurende een te lang tijd te vaak in een vecht-of-vlucht stand geleefd. Verschillende systemen in je lichaam kunnen tijdelijk niet meer goed reguleren, dus het is super nuttig om je lichaam een handje te helpen. Een diepe, langzame ademhaling activeert het parasympatische zenuwstelsel, dat verantwoordelijk is voor ontspanning en herstel en helpt je lichaam dus om uit een 'vecht-of-vlucht' toestand te komen. 
Een burn-out kan ook gepaard gaan met een scala aan emotionele uitdagingen, zoals angst, depressie en overweldiging. Je kan brain fog hebben en moeite hebben met helder nadenken. Ademwerk kan helpen bij het vrijmaken en verwerken van opgekropte emoties. Hierdoor zal je hoofd opgeschoond voelen. 

Je bent erg rationeel (door bijv. opvoeding of omgeving) en je vindt het lastig om in contact te komen met je emotie

Created with Sketch.

De vertraging, de veilige omgeving en de ademhalingstechniek zullen je helpen om contact te maken met je gevoel, een contact dat zo nodig is om het leven te leven wat je bedoelt bent te leven.